15 maart 2016

Stempels inkleuren met water en inkt

Hoi!

Inmiddels is het bijna 2 weken geleden dat dit artikel verscheen op de homepagina van Stampin' Up!, maar vandaag wil ik hem graag ook op mijn blog delen, maar dan in het Nederlands!


Één van de mooiste hostess sets van dit jaar vind ik toch echt wel de Best Thoughts (item 139234)  stempelset. Voorheen heb ik met deze set al een verlovingskaart gemaakt voor een goede vriend. Ik vond de tekst  'the best is yet to come' erg toepasselijk hiervoor en de daarbij behorende bloem in zijn eenvoud prachtig. De bloem is mooi voor een achtergrond gebruik onder een tekst maar mag ook wel in het middelpunt van de aandacht staan. Dat laatste heb ik nu ook toegepast op de onderstaande kaarten.



Ik heb gebruik gemaakt van een watercolour techniek met behulp van Aqua Painters (item 103954), refill inkt en Shimmery White paper (item 121717). Dat is de basis die je in principe nodig hebt om iets te doen met de watercolour techniek. Voor de bovenstaande kaart heb ik Rose Red Refill (item 102109) en Melon Mambo Refill  (item 115662) gebruikt. Van beide refills heb ik 1 druppeltje in een eierdopje  gedaan om vervolgens met een Aqua Painter gevuld met water hier mee aan de slag te gaan.

Voordat ik daar aan kon beginnen moet ik natuurlijk eerst de bloem stempelen. Dit heb ik gedaan met VersaMark inkt ( item 102283) op Shimmery White paper. Dit is doorzichtige inkt waar ik White Stampin' Emboss Powder (item 109132) heb aangebracht. De poeder hecht zich aan het doorzichtige inkt en de overige poeder valt van het papier af en gaat weer terug in het potje. Aan de hand van een Heat Tool (item 129055) laat ik het poeder als het ware smelten. Na dit proces kan ik eindelijk aan de slag om de bloem in te kleuren. Ik gebruik een Stampin' Spritzer (item 126185) gevuld met water en spuit wat water op mijn gestempelde bloem. Hierdoor zorg ik ervoor dat de inkt zo goed mogelijk kan blenden. Vervolgens pak ik de Aqua Painters en kleur ik de bloem in. Ik wissel de kleuren een beetje af tot een resultaat dat ik mooi vind. Aangezien het resultaat erg nat is, probeer ik het wat droog te maken met een Heat Tool. Vervolgens heb ik de bloem met mijn Paper Snips (item 103579) uitgeknipt.

Nu is het tijd om aan de slag te gaan met de hele kaart. Ik heb deze in drie lagen opgebouwd namelijk in Smoky Slate Cardstock (item 131291) als basis kaart, met daarboven een gestreept design papiertje van Neutrals Colour Collection (item 138435), met als bovenste laag Whisper White Cardstock (item 106549). De bovenste laag heb ik aangepast met de Large Polka Dot embossingfolder (item 133739). Tevens heb ik in Memento inkt (tem 132708) een stempel gestempeld van Awesomely Artistic (item 139950) en nog enkele rood/roze spetter toegebracht met de Aqua Painters.  De uitgeknipte bloem heb ik op de bovenste laag Whisper White Carstock geplakt met daaronder een klein draadje. Op de bloem heb ik nog een klein bannertje gemaakt met een tekst. Qua afwerking vond ik het leuk om de Itty Bitty Accents Punch Pack (item 133787) het kleine bloemetje te gebruiken met White Vellum Cardstock (item 106584) en Basic Jewels Rhinestones (item 119246) te gebruiken. Alle lagen papier zijn op elkaar geplakt en daarvan is dit het resultaat geworden.



Ook heb ik dezelfde kaart gemaakt met Pool Party Refill (item 122933) en Island Indigo Refill (item 122932), waardoor de kaart alweer heel anders lijkt.  Veel plezier met jullie eigen watercolour kaart!




Shop jouw Stampin' Up! producten nu online!

3 opmerkingen: